Az Otthontérkép homedecor blogja.

Belül tágasabb

Belül tágasabb

Az IKEA szék, ami elrontva is jó

2016. október 24. - Otthon

Az IKEA Frosta márkájú ülőszéke leginkább a háromlábú székekhez hasonlít, olcsó, 3500 Ft, nyírfából van, könnyen összerakható, és a legfontosabb tudnivaló, hogy az égvilágon bármit lehet vele csinálni.

ikea_uloke.jpg

A nyár elején úgy döntöttem, hogy mindent fehérre festek a lakásban, amit csak lehet. Az addigi fekete színű, karfás étkezőszékeket kidobtam, és helyettük a kevésbé kényelmes, de a loftszerű otthonomba sokkal inkább passzoló olcsó IKEA ülőkéket választottam. Azért, mert beférnek az étkezőasztal alá, így kevesebb helyet foglalnak, és mert ha sokan jönnek hozzám vacsorázni, csak elő kell kapni, nem kell átcipelni a gardróbszobából a foteleket. 

Négy darabot vásároltam az ülőkékből, és az eredeti terv szerint az egész fehér lett volna, kivéve a lábait, amiket szürke-fekete csíkkal szerettem volna díszíteni, a skandináv stílust idézve. Csakhogy amikor nekikezdtem a festésnek, rájöttem, hogy nem akarok egy hétig  festegetni, ugye külön kellett volna a fekete részt, a szürke részt és a fehér részt, és mindegyiknek 24 órás száradási időt kellett volna hagynom. Erről letettem, és gondoltam, hogy lefestem az egészet fehérre, azt' csókolom, ha lesz majd valamikor kedvem, átfestegetem a lábakat. 

A fehér festékkel viszont megcsúsztam, azaz, nem az előírásnak megfelelően 1-2 mm rétegben kentem fel, hanem sokkal vastagabb lett, így két napos száradás után az ülés része még mindig kicsit rongyos lett. Sajnos nem tudok erre jobb szót, minthogy rongyos lett, itt-ott felfeslett, és még mindig folyós, szóval muszáj volt vele kezdenem valamit. Ismét lecsiszoltam, lekapargattam, majd lekentem lakkbenzines hígítóval, és vártam amíg megszárad.

A lakásszépítgetésben pont ott tartottam, hogy a tükör keretét lefújtam arany színű festékkel, és akkor jutott eszembe, hogy

mi lenne, ha az elrontott ülőkéket lefújnám arannyal?

 

És működött, megszáradt, és még az ülést is bírja, így aztán lett egy elég szép egyedi darabom, ami a fekete-fehér-szürke-arany otthontomhoz tökéletesen passzol. A négy szék került összesen 14 000 forintba, ehhez egy kis doboz fehér festéket és egy aranyszínű sprayt használtam - mondanom se kell, hogy mindkét festékből maradt még bőven. Szóval 20 000 forintból kész is lettem.

ikea_uloke_01.jpg

Fotó: Saját, elnézést a telefon kamerájának minőségéért, de a lényeg látszik.

 

Belső kétszintes, dupla komfortos zugló lakás eladó

Kattintson a képre! 0_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://belultagasabb.blog.hu/api/trackback/id/tr911818205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.10.25. 19:57:37

a esti széklet is egyedi...

Ráérek 2016.10.25. 20:59:31

Még néhány ötlet a Frosta székhez... :)

https://hu.pinterest.com/search/pins/?q=frosta%20ikea&rs=typed&term_meta[]=frosta%7Ctyped&term_meta[]=ikea%7Ctyped

Tapogatott Kukorica 2016.10.25. 23:03:43

Szerintem jobb lett volna a kontrasztot meghagyni. Nekem nem jönnek be az ilyen kavart színek (persze ez csak ízlés kérdése). Egyik korábbi lakásomban a fürdő volt teljesen fehér, amit feldobtam fekete vécéülőkével, fekete papírtartóval, meg ilyenekkel. Nagyon jól passzoltak egymáshoz a teljesen elütő színek.

degeco 2016.10.25. 23:37:37

Ez aztán jó randa lett!

Anna King 2016.10.25. 23:52:37

hat igen, eleg ocsmany...;)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2016.10.25. 23:56:32

Tényleg 1 percig néztem a képet és azon gondolkodtam, hogy a fotóval van-e baj, vagy tényleg két, rosszul lecsiszolt széket látok, ami tiszta gázosan néz ki és én ki nem tenném sehova a lakásomban. :D Bízzunk benne, hogy csak egy előzetes step képét láthatjuk a végleges verzió helyett :)

briggancs 2016.10.26. 02:33:48

Ne haragudj kedves posztoló, biztosan sok munkád volt vele...de ezt én így a helyedben jobban átgondolnám. Ebben a vakufényben kifejezetten úgy néz ki, mint amit lefostak és szétkenték rajta. Inkább csiszold le és legyen fehér.

darkmirjam_light 2016.10.26. 08:16:49

Nem látom a lényeget a fagyott kocsonyától.

2016.10.26. 08:56:30

@briggancs: nekem is a híg fossal öszzekent hatás ugrott be.

Inkább hagyta volna meg a posztoló az eredeti nyírfa színt, az IKEA szerencsétlen romániai bútorgyári melósai nem örülnének, ha látnák, hogy hogy összebarmolta valaki a terméküket.

Ha gyerekkoromban így elcsesztem volna valamit, akkor szíjat hasított volna a hátamból az apám.

LondoniTódi · http://greenwichlakas.blog.hu 2016.10.26. 09:39:57

Nekem ugyan nincs bajom az elkészült székek színével, de azt meg tudnád mondani, hogyan lehet 2mm-nél vastagabb festékréteget elérni? Ráöntötted az edényből?

studkell 2016.10.26. 11:23:29

Lehet, hogy a fotó a hibás, de ez tényleg ocsmány. Mintha egy 60 éves kopott széket félig leöntötték volna elmenőben a festők. Inkább fesd be teljesen szépen csillogó aranyra.

Gyuri750120 2016.10.26. 13:44:14

Ne bántsátok már szegény egyszerű kontár egyedet! :DDDDD
Annyira örül magának, hogy elrontotta a festést, de "helyrehozta" arany spray-vel; ráadásul az eredmény annyira tetszik neki, hogy még posztot is írt róla. (Kár volt...)

Quentin vagyok Montargisból 2016.10.26. 14:36:48

Gyárilag egészen jól nézett ki, de így meglehetősen szar.

Ilyen, amikor a hozzá nem értő idióta alkotni akar.

Creme Brulee 2016.10.26. 15:55:11

Katasztrófa. Zéró önkritika. Hogy irigyellek!

hdnctrl 2016.10.26. 16:00:43

Hát ez igen.

Mostmár nem sok munka (csiszolás a fáig, majd lakkozás) és nem fogja senki se elhányni magát, ha ránéz.
süti beállítások módosítása