Az Otthontérkép homedecor blogja.

Belül tágasabb

Belül tágasabb

Variációk modern panellakásokra

2017. január 22. - Otthon

A panellakások legfőbb előnye, hogy olcsók, és ma már attól sem kell félni, hogy az ötvenes években berakott linóleumpadló fogadja a lakásokba érkezőket. A felújított, modern panellakások jó opciók lehetnek akár első lakásnak is.

Pesterzsébeten 3 szobás panellakás eladó

10_1.jpg

Kattintson a képre!

Sokak szerint a panellakások egyetlen előnye, hogy az ember nem érzi magát annyira egyedül, hiszen mindenki egymás szájában él, és még azt is hallani, ahogy a szomszéd lehúzza a vécét. A jelenlegi lakásárak miatt a panellakások azonban egyre inkább előtérbe kerülnek, legalábbis érdemes megfontolni, hogy egy felújított panel is lehet jó otthon.

Hátránya ugyan, hogy központi fűtés van, és hogy a tér jóval kisebb, mint egy téglaépítésű budapesti belvárosi lakásnál, de a téglaépítésű lakásoknál sincs garancia arra, hogy kevesebb lesz a fűtés - be kell fűteni a nagy belmagasságot is. A felújított, szigetelt panelek fűtésszámlája biztosan barátibb, mint egy gázfűtéses, 3,5 méter belmagasságú téglalakás fűtésszámlája.

Szegeden teljesen fehér panellakás eladó

0_35.jpg

Kattintson a képre!

Egyértelmű, hogy a panellakások legnagyobb előnye az áruk: 6-8 millió forintért már pofás panelt lehet vásárolni, és bőven akad a lakáspiacon felújított, szigetelt panellakás is. Az infrastruktúra is megoldott: akik anno tervezték a lakótelepeket, gondoskodtak arról, hogy legyenek boltok, gyógyszertárak, óvoda, iskola és jó közlekedés. További előnye, hogy a kilátás páratlan, gondoljunk csak a XIII. kerületi Kárpát utcai panellakásokra, amik a budai hegyekre és a Dunára néznek. 

A panelek átalakítása viszonylag szűkös térben lehetséges, hiszen minden adott, a fürdőszoba, a WC, a konyha. Mégis, a beépített szekrényektől érdemes megszabadulni, és az IKEA is jó megoldásokat kínál a pici konyhák praktikus berendezésére. A szobákban, pláne a mindössze 4-5 négyzetméteres kisszobákban nehezebb megoldani az okos lakberendezést, de nem lehetetlen: a fehér színnel lehet teret növelni, és jól is áll a szürke panellakásoknak.

Óbudán teljesen felújított panellakás eladó

panel_01.jpg

Kattintson a képre!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belultagasabb.blog.hu/api/trackback/id/tr4612131257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vincenzo6 2017.01.23. 07:51:53

Mi a fenének költ valaki ennyi pénzt egy értékelhetetlen patkánylyukra?

Nancsibacsi 2017.01.23. 08:51:22

"6-8 millió forintért már pofás panelt lehet vásárolni"
Aha, álmotokban. Normális közlekedéssel rendelkező helyen egy 3 szobás "pofás" panel 25 millió, egy 1.5 szobás 18 millió.

"gondoljunk csak a XIII. kerületi Kárpát utcai panellakásokra"
Gondolok, sőt rá is keresek: a legolcsóbb - valószínűleg kamu, csali - lakás 19 millió ott :-D

Nancsibacsi 2017.01.23. 08:56:46

@Vincenzo6: Mert:
- Alacsony a bekerülési költsége. Ahol egy panel 25 millió, ott egy új építésű 40 millió (valójában 45, mire ugyanolyan szép lesz). Kicsi házat pici kerttel kicsivel kintebb, de nem vészesen sokkal szintén 40-50 millió körül lehet kapni.
- Olcsó a fenntartása. Az új építésűhöz képest nincs értékvesztése, vagyis ha 10-20 év múlva el kell adni, akkor nem bukunk az értékvesztésen mondjuk 10-15 milliót. A rendesen karban tartott családi házhoz képest kb évi fél-1 millió forintot jelent amivel olcsóbb a fenntartása. Rezsiben picit drágább mint az új építésű (évi 100 eFt a fent említett 40-45 milás kategóriáshoz képest), illetve jóval olcsóbb mint a családi ház (nyilván passzív házhoz képest nem, de az normális környéken nem ennyibe kerül).

Szóval alapvetően azért veszik az emberek, mert megspórolnak kb évi 1 külföldi családi nyaralást.

2017.01.23. 09:19:12

@Nancsibacsi: egyetértek, a panelek egyetlen gondja, hogy szigetelésre szorulnak. De ma már Dunát lehet rekeszteni szigetelt, panelprogramos lakásokkal és azoknak a rezsije se magas. Parkoló ingyen van, a tömegközlekedés általában jobb, mint sok új lakópark esetében.
Nyilván aki kertről és úszómedencéről álmodik, annak nem opció a panel, de egy belvárosi, gangos, világháborús golyónyomokkal ékített 100 éves háznál jobb egy kívül-belül felújított panel. Szerintem.
Van ismerősöm, aki az Árpád-híd budai hídfőjétől nem messze bérel egy pici alapterületű lakást egy gangos házban, ami kívülről nézve egy lepratelepre emlékeztet. Belül persze fel van újítva a lakás, burkolatok, fürdő, konyha is új, meg galéria is van benne, mert olyan brutális a belmagasság, hogy felfelé kell terjeszkedni. Fűtésszámla sokkal magasabb, mint egy felújított panelban, meg túl sok a szabadon álló fal, ahol hűl a lakás és minden vezeték el van öregedve abban a régi házban, pénz nincs felújításra, a lakók szedett-vedett népség. Sose lesz úgy kívülről leszigetelve, mint egy panelprogramos ház.
De ez az ismerős büszke, hogy ő nem panelban lakik! Neki legyen mondva.
Lehet válogatni.

2017.01.23. 10:01:58

érdemes megszabadulni a beépített szekrényketől, persze. (és mégis hova teszed a cuccaidat?)
a legtöbb helyet mindig úgy lehet csinálni, ha kidobod az összes bútort, csak akkor egy üres szobábabn laksz, nincsenek ruháid könyveid tévéd ilyesmi, és egy összehajthatós matracon alszol ágynemű nélkül - kisgyerekkel pl. igazán jó ötlet!

murray 2017.01.23. 10:13:04

"A rendesen karban tartott családi házhoz képest kb évi fél-1 millió forintot jelent amivel olcsóbb a fenntartása."

tíz évet húztam le egy panelban. 57nm
a végén már gyülöltem a közös költséget amit a fele banda nem fizetett.

vettem egy házat. felújitottam, fűtés, szigetelés. ez olyan 3M volt.
kondenzációs kazán van.
most a havi gázszámlám nem több mint a panel fűtése volt, közös ktsg nincs, csak az egy egy probléma
hogy a ház alapterülete duplája a panelnak.

nincs baja panelokkal de kezeljük a helyüköm őket. egy életcél egy családnak nem lehet mert egy élhetetlen környezet. ne adjunk értük 15-20M meg ilyen nemnormális árakat.

G3p! 2017.01.23. 10:44:20

@murray: Ez egy értékválasztás, szimpátia-dolog.
Én panelban születtem, most is panelben élek, és szeretnék is panelben élni. Egyszerűen biztonságban, otthonosan érzem magam, ha megtapintom a szürke vasbetont. A panel a lakóközösségtől, a ház konstrukciójától és persze az elhelyezkedésétől függően lehet áldás vagy átok.

Amikor a panellakásokról beszélünk, mindig érdemes figyelembe venni, hogy mi az alternatíva. Felesleges arról beszélni, hogy az egész ország lakjon kertes házban, mert vidéken nincs munka, a nagyvárosoknak pedig már így is túl nagy a kertes házakkal tarkított övezete.

Az, hogy egy 114 négyzetméteres családi ház fűtése gázzal olcsóbb lenne, mint egy szigetelt panel fűtése (a szüleim 64nm-es paneljának "fűtése" 8.000 ft, és bitang meleg van), az egyszerűen hihetetlen számomra, ha csak nem passzívházzá alakítottad a lakásod. Egy szigetelt, körbelakott panelt effektíve nem kell fűteni.
Nyilván, ha egy épületbe zsúfolsz 100 lakást, akkor a fajlagos fűtési költség sokkal kisebb lesz, mintha a 100 lakást külön-külön kellene fűteni.

Épületgépészetileg a panelok verhetetlenek, mivel minden cseréje és javítása sokkal olcsóbb nagy tömegben, egységesen, mint egyesével és egyedileg. Ez alól kivételt az ajtók cseréje jelenti csak, amelyek sajnos nem szabványosak.

Fánkevő Fáncsi 2017.01.23. 11:18:00

@Nancsibacsi: Nem értelek Nancsi, az mondod a panelnek olcsó a fenntartása, bár drágább a rezsi.
Hát az meg hogy van. Egyébként a panelnek nem véletlenül jóval olcsóbb a piaci ára, tényleg egy szarabb életkörülményeket nyújt, nem kezdem el sorolni a problémákat, van egy csomó.

@Péter Gebhardt: "...Nyilván, ha egy épületbe zsúfolsz 100 lakást..."
Micsoda érv ez is, hahaha. Egy panel maximum magasabb lehet, mint egy átlagos 3 emeletes társasház, de sokkal szarabb a hőszigetelése. Ha meg magas akkor ott a sok lift gond, meg a bűzös elduguló kigyulladó szemétledobó, koszos proli lépcsőház.
"Épületgépészetileg a panelok verhetetlenek, mivel minden cseréje..."
Már mire gondolsz megint, mit kell nagy tömegben cserélni egy panelházban ? A panelokat ? Vagy mit ?

"Egy szigetelt, körbelakott panelt effektíve nem kell fűteni..."
Nem vagy Egely György rokona véletlenül ? Ő játszadozik a konyhai fúziós erőművel, na az is igyen adja az energiát. Mi az, hogy körbelakott ? A társasházi tégla lakás nem körbelakott, csak a panel ? Ott sem kell akkor fűteni ?
És Péter ez nem egy értékválasztás, a szüleid nem azért vettek panelt mert az jobb volt, hanem mert azt tudták megfizetni. Téglát vettek volna ha futja rá, mert az jobb.

Fánkevő Fáncsi 2017.01.23. 11:21:22

Egyébként ez a cikk csak egy fos fizetett otthontérkép reklám, egy szavát sem kell komolyan venni.

G3p! 2017.01.23. 12:35:17

@Fánkevő Fáncsi: Kicsit meddő lenne a szüleim 30 évvel ezelőtti választásáról beszélni, mert én tudom, hogy hogyan történt ez, te pedig nem. De tegyük ezt félre. Ha megnézel ma egy budapesti panellakás árat pl. a XI. kerületben: ingatlan.com/szukites/elado+lakas+panel-lakas+xi-ker akkor látod, hogy 20 milliótól kezdve kapni őket. Meg amennyiért még felújítod.
Kb. ugyanennyiből lehet venni a kerület szélén vagy Budafokon egy telket, és tokkal-vonóval felépíteni rá egy panellakás méretének megfelelő házat. Vidéken meg kétszer akkorát is. Nem akarok több reklámot csinálni, nézd meg valamelyik kulcsrakész házakat építő társaság árajánlatait meg a telkek árait. Én egészen biztosan azért jöttem ide, mert panelban szeretek élni, és vannak még így az ismerőseim közül is néhányan.

"Mi az, hogy körbelakott ? A társasházi tégla lakás nem körbelakott, csak a panel ? Ott sem kell akkor fűteni ?" - Nem, ott sem kell. Egy négyszintes, szigetelt panel 3. szintjén lévő lakásban egész évben le vannak csavarva a radiátorok, és pusztán a csövek - és persze a többi lakás - annyi hőt adnak le, hogy nem kell külön fűteni. Nem tudom, hogy ennél hogyan tud Nancsibácsi olcsóbban fűteni egy 100nm-es lakást. Gázzal.

"Már mire gondolsz megint, mit kell nagy tömegben cserélni egy panelházban ? A panelokat ? Vagy mit ?" Vezetékeket vagy csöveket. Például. Épületgépészet, érted. Ha egy 10 szintes házban kicseréled pl. a szennyvízcsövet, az nem ugyanannyi munka és költség, mint 10 külön házban kicserélni ugyanazt.

ze11 2017.01.23. 12:51:11

@croc: A beépített, vetemedő és bűn ronda/rossz beosztású szekrények helyére rakott értelmes, normális szekrénybe.

guruló nokedli 2017.01.23. 12:53:39

Hihetetlen, hogy milyen tájékozatlan cikk. A panellakások legtöbbjében nem központi fűtés van, hanem távfűtés. Egy panellakás legkisebb lakószobája kb. 6 nm, és nem 4-5, ahogy írjátok. Mondjuk lakberendezési szempontból tök mindegy, mert a 6 nm is a lehetetlennel egyenlő, ha mondjuk laknis is akarsz a szobában. De a cikk tele van olyan tájékozatlanságból és igénytelenségből adódó információkkal, hogy szégyen. Ne írjatok, ha nem tudtok.

ze11 2017.01.23. 12:57:36

@murray: A gázszámlád nem több,mint amennyi a panel fűtési költsége volt. Oké, és mennyit teszel félre mellette a fűtési rendszer karbantartására, javítására, illetve az évek műlva szükséges fődarabcserés javításokra? Merthogy a távhőben ezt is megfizetted. Meg azt, hogy hiba esetén záros határidőn belül újra lett fűtés és melegvíz anélkül, hogy neked kellett volna utána rohangálni, szerelőt várni, szerelővel veszekedni, stb.
Nincs közös költség. Oké. Menniyt teszel félre a gépészet, az épületszerkezet karbantartására, javítására, a szükséges pótlásokra, vagy épp a járda téli jégmentesítésére (idő, pénz)? És itt is kérdezhetném, hogy az adódó javításoknál a te időd mennyibe fáj...

Sajnos sokan elfelejtik, hogy mit tartalmaz az egyik, és mit a másik esetben fizetett rezsi - és mit nem.

ze11 2017.01.23. 13:05:30

@Fánkevő Fáncsi: Értelmes helyen a szemétledobót már rég megszüntették - minthogy a szelektív gyűjtéssel egyáltalán nem egyeztethető össze, ráadásul valóban sokba kerül tisztán, rovarmentesen tartani. Tudom, nálunkpár éve lépte meg a társasház a ledobók lezárását/kiszedését. és bár az első időben voltak anyázások, de a megtakarítás kellően meggyőző volt a következő évi lakógyűlésen.

Gépészet: lehet egyben cserélni a felszálló vezetékeket (hideg és melegvíz, fűtés), a szennyvíz elvezetést (ezek nálunk kipipálva), az erősáramú betáplálást (az sem két fillér, remélhetőleg idén az is megtörténik).

De lehet egy nekifutással cserélni külső nyílászárókat (és mondjuk ~500 darab nyílászáró egy tételben rendelve/gyártva/leszállítva/cserélve költésghatékonyabb, mint az egyedi csere. Ezt mondjuk a szigeteléssel egyszerre célszerű meglépni.

Szakyster 2017.01.23. 13:07:25

Tény, hogy nem a panel a világ legjobb dolga, de én azért egy átlag budapesti kertesházba akkor sem költöznék, ha fizetnek érte.
Látok családokat, akiknek családi házuk van, és vagy minden szabadidejük/pénzük rá megy a kertre, karbantartása, fenetudjamire, vagy úgy néz ki az udvaruk, mint egy őserdő. (vagy külön ember jár hozzájuk kertészkedni, de ez megint másik dolog)
A szomszédság nem épület, hanem környékfüggő, Újpesten vannak egész értelmes lakóközösségek a panelokban, míg kertes utcában mindenki utál mindenkit.

Amúgy, ha egyszer lesz kvasok pénzem, akkor a Soroksári/Lechenr utcák épületében vennék egy penthouse jellegű nagyteraszos lakást.

Fánkevő Fáncsi 2017.01.23. 13:51:26

Bocs Péter, szerintem is meddő ezen vitázni. Olvasd el Murrayt megint, az a realitás, Vinczenzo egy kicsit durva volt (bár egyetértek).

Ha nem tudnád akkor a panellakások többnyire nem bérlemények, hanem magánlakások, úgyhogy akkor cserélnek tömegesen csöveket, ha minden egyes lakó csöveket akar cserélni, ugyanis a lakógyűlés senkit sem kötelezhet senkit a lakáson belüli átalakításra (ami magántulajdon nem közös), ilyet csak hatóság tehet.

"... Ott sem kell akkor fűteni ?" - Nem, ott sem kell." - te hibbant vagy öreg. Ezek alapján szerinted nem kell fizetni a fűtésért sem a panelben, sem a tégla lakásban, mert mások majd körbefűtenek téged. És kik azok a mások ? Őket ki fűti körbe ? Honnan lenne már ingyen meleg te gyagyás ? Egyébként a panel fűtését távfűtésnek hívják és nagyon gazdaságtalan, veszteséges dolog, nem éppen A++ :) Sok-sok évtizeden keresztül nem is volt lehetőség egyedi mérésre, a szüleid általányt fizettek, jó sokat. Fizették a Távfűtő Művek alkalmazottainak fizetését is. És nincs más választás, és soha nem is lesz, vagy elköltözöl.

"10 szintes házban kicseréled pl. a szennyvízcsövet, az nem ugyanannyi munka és költség, mint 10 külön házban kicserélni ugyanazt."
Mitől lenne már nem ugyanannyi munka vagy anyag. Én még nem laktam olyan társasházban, (pedig volt köztük öreg is), ahol le kellett volna cserélni a teljes csatornahálózatot. Ez egy fiktív kitaláció, egy baromság, hogy ezért jó a panel. Ez a legjobb példád rá? Hogy lehet ilyen baromságot kitalálni Péter. Csak azért mert logikusan hangzik ? Szedd már össze egy kicsit magad.
Egyébként egy panelben én még azt el tudom képzelni, hogy sürgős felújításra szorul valamilyen lényeges épületgépészeti dolog, de nem úgy egy kertes házban. Más technológiával és igényességgel épültek, más anyagokból és más áron. Ez okból kifolyólag, a panel avulása, lerohadása sokkal gyorsabb.

Tudod öreg a panelben lakó prolik örülnek, ha nem kell több mint 5 nem fizető proli lakó után fizetni a közös költségeket, nemhogy hirtelen mindenki budit akarna cserélni az egész házban közös megegyezéssel, mert úgy teli vannak manival.

Valószínű újat mondok neked, de a panel minden városban a proli-negyed. A kispénzűek lakhatása. Ennek megfelelően nem annyra kulúrált, biztonságos és szép környék mint úgy általában, és mindenki tervezi, hogy majd egyszer elköltözik ha lesz elég pénze.
A tégla lakásoknak lényegesen magasabb a piaci ára, és okkal, és ezen a te ellen-véleményed semmit sem változtat, az emberek nem hülyék.

Szakyster 2017.01.23. 14:00:10

@Fánkevő Fáncsi: "Ha nem tudnád akkor a panellakások többnyire nem bérlemények, hanem magánlakások, úgyhogy akkor cserélnek tömegesen csöveket, ha minden egyes lakó csöveket akar cserélni, ugyanis a lakógyűlés senkit sem kötelezhet senkit a lakáson belüli átalakításra (ami magántulajdon nem közös), ilyet csak hatóság tehet."
- Már ez sem igaz. A közös használatban levő szerelvények cseréjéhez (gáz, fűtés, vízvezeték közös (óra előtti) része) elegendő egy aktuális lakógyűlési többség. Minden lakónak hozzáférést kell biztosítani ezekhez az épületgépészeti egységekhez.

Nancsibacsi 2017.01.23. 14:30:25

@murray: Van családi házam is - vidéken -, szóval tudom miről beszélek.
Nyilván ha a közös képviselet nem kezeli a közös költség tartozást, az szívás - vásárláskor ez a legfontosabb információ, amit meg kell szerezni: hogy áll a HÁZ anyagilag. Egy normális közös képviselet utánamegy a ház pénzének, és minimum eladhatatlanná teszi a lakást azzal, hogy a lakásra terheli a tartozást. A mi házunknak mindig van 15-20 millió PLUSZA, amiből fizetjük a folyamatos felújítást (hol nyílászáró, hol lift, hol strangok).
A kondenzációs kazánok átlagos élettartama 5 év. Panelnél a radiátor a tiéd, azt kell cserélned - a fűtés többi részéért fizetsz a főtávnak egy átalánydíjt. Tehát kazáncserét, kéménybélelést, stb sosem kell finanszíroznod.
Ezen kívül van egy rakás költség, amely míg panelnél benne van a közös költségben, addig családi házban ugye ilyen tétel nincs. Pl. külső festés, tető felújítása, stb - ez mind olyan, hogy X évente meg kell csinálnod, és bár ritkának tűnik ha valamihez 5, 10 vagy 20 évente kell hozzányúlni hogy szép maradjon, de az évekre elosztva bizony kijön az a fél-1 mila/év. Nyilván le is lehet lakni, mert nem fog összedőlni akkor se ha 10-20 évig nem költesz rá semmit - és akkor nem lesz ilyen költséged.

Fánkevő Fáncsi 2017.01.23. 14:35:00

@Szakyster: Csakhogy a lakásodban lévő gáz, villany, víz nincs közösségi használatban öreg, az csakis a tiéd egyedül, akkor cseréled amikor akarod, vagy amikor hatóság kötelez rá.
Mitől lenne már a vízcsapom közösségi használatban, idióta vagy te is ?

Nancsibacsi 2017.01.23. 14:39:15

@Fánkevő Fáncsi: "Nem értelek Nancsi, az mondod a panelnek olcsó a fenntartása, bár drágább a rezsi.
Hát az meg hogy van."
Ugye kezdjük ott, - mivel az összehasonlító mondataidból kifelejtetted hogy minél drágább -, hogy új építésű lakáshoz hasonlítottam.
A fenntartás nem csak rezsiből áll, hanem egyrészt karbantartás költségei, másrészt az értékvesztést is érdemes beleszámolni. Egy 25 milliós panel nem nagyon veszít az értékéből - az most is panel, 10 év múlva is panel lesz. Egy 40 milliós új építésű 10 év múlva már nem lesz új építésű, mert 10 év múlva más technológiákat fognak használni. 10 éve még elfogadott volt a dupla üvegezésű nyílászáró, ma már jóformán csak tripla kapható - stb, stb. Szóval ha kivesszük az egyenletből az inflációt meg az ingatlanárak mozgását akkor az a 40 milliós új építésű 10 év múlva már csak 30-35 milliót fog érni, a panel meg mondjuk 23-at. Szóval ha havi szinten tudsz 10eFt-ot fogni egy új építésűnél a rezsivel, akkor az 10 év alatt 1.2MFt megtakarítás, vs 3-8 MFt értékvesztés.

"Egyébként a panelnek nem véletlenül jóval olcsóbb a piaci ára, tényleg egy szarabb életkörülményeket nyújt, nem kezdem el sorolni a problémákat, van egy csomó."
Azért csak kezdd el sorolni.

Fánkevő Fáncsi 2017.01.23. 15:20:34

@Nancsibacsi: "...hogy új építésű lakáshoz hasonlítottam..."
Már megint össze-vissza beszélsz mint egy bolond. A régi tégla lakások rezsije is alacsonyabb mint a panel, az újaké meg aztén méginkább.

A karbantartás meg aztán pont sokkal magasabb a paneleknél, egyszerűen folyamatosan felújítani, javítani átalakítani kell, csak hogy lakható maradjon. Úgy csináltok itt páran mintha a tégla kérókat, meg kertesházakat is pont olyan sűrűn kéne reparálni, pont olyan szar lenne a szigetelésük, meg olyan koszos a lépcsőház. Ez a Zsiguli effektus. A Zsigulit piszok olcsó javítani, de folyamatosan kell mint egy szar panelt, a merdzsót meg nem kell, csak ha összetöröd. Más kategória. A hasonlóan lepukkadt téglablokkok a belvárosban majd 100 éve épültek, a háború előtt, a panelok többsége meg 40 éve a cucilizmusban. Ja a panel 10 év múlva is panel lesz, szart-fost fog érni a piacon még úgy is hogy folyamatosan nyomod bele a pénzt, mert muszáj. Olvasd már el hogy valahol, hogy milyen élettartamra tervezték akkoriban a panelokat, hány évre.

Az értékvesztés nem fenntartás te gyagyás. Az a logikád, hogy az új tégla kéró értékvesztése több mint a ócska szar 40 éves panelé, sőt még több mint a cigányputrié, szóval ebből is látszik milyen szar a téglaház. A putri messze a legjobb.

"Azért csak kezdd el sorolni."
Dehogy kezdem, nem vagyok hülye. Ha te azt hiszed hogy egy panel éppen olyan jó, ha nem jobb mint a tégla, nekem úgy is jó.

Nancsibacsi 2017.01.23. 15:58:37

@Fánkevő Fáncsi: Ok, lejött a hozzászólásod alapján - te hülye vagy, akinek szakemberre van szüksége, nem válaszra.

Fánkevő Fáncsi 2017.01.23. 16:14:05

@Nancsibacsi:
Ja Nancsi, a panel sokkal jobb mint a tégla, csak az emberek hülyék és nem tudják. Így aztán elköltik az egész életükben kínkeservesen gyűjtögetett pénzüket szar tégla lakásokra, miközben ott a kaffa és értékálló minőségi panel, a városok leggazdagabb elit kerületeiben, ahol a emberek egymást melegítik, fűtésszámla nincs is ! Aki ezt nem tudja az mind bolond.
süti beállítások módosítása